Jullista

En jul lista på Santababy.


En perfekt julig dag
äter jag: Julskinka på vörtbröd och tomtegröt.
dricker jag: Varm choklad, cola och julmust!
lyssnar jag på: Min jullista på spotify
tittar jag på: Kalle anka, santa baby och helt for the holiday christmas.
känner jag doften av: Julgran, mat och ljus
är jag med: Familjen, släkten och min sambo!
bakar/lagar jag: En jultårta/cupcake och rocky road.

 
Dagen innan julafton ser ut så här: Jag åker hem till mina föräldrar och syskon med ett jätte stort paket som de öppnar gemensamt och där i ligger de en massa godsaker som ostar, kex, frukt, godis, chips, popcorn, glögg och cola och några jul filmer. Så vi sitter och äter de och ser på julfilmer natten lång!

På julaftonskväll brukar jag: Ligga i matkomma me mina kusiner. Men vi sitter och pratar, ser på jul filmer och spela spel!


På juldagen känner jag: All jul magi försvinner och jag vill ha vår och sommar!

 
Allmänt | |
Upp