Vad är jul?

Nå vad är julen?
Julen är på ett sett något materialistisk, det ska va mycket glitter och krims krams. och de är kul på ett sätt, jag älskar att få pynta till de hemma. Men något jag har kommit på är att jag pyntar inte för min skull, utan för andras. för jag vill att de som kommer hem till mig ska känna sig välkomnade och få jul känslan när de kommer hit. Min sambo brukar fråga varför jag bjuder hem folk hela tiden hem vid jul. Jag brukar säga att julklappar är plus i kanten, men jag vill visa min uppskattning och ta hand om mina nära och kära och bjuda hem dem på något gott. För jag tycker man visar mer kärlek till någon ignom mat än en julklapp. 
 
sen satt jag och tänkte på en sak. Till er alla föräldrar som gillar att köpa en massa julkappar till sina barn. Köp inte så många till dem, köp de grejer de verkligen vill ha. För de kommr inte komma ihåg något av de julklappar ni har köpt till dem när de blir äldre. De kommer att komma ihåg d julklappar de har suktat efter allra mest. 
 
Jag tillexempel kommer ihåg när jag fick min keyboard och min första dator. för de var något jag alldrig jag trodde jag skulle få. 
 
sen behöver man inte heller köpa de en massa saker heller. utan gör grejer istället me dem, för de är de kommer komma ihåg längst. tillexempel, en dag i pulkabaken, bio, bowla eller när ni bakar välrdens största tårta. 
minnen väger mer än något materialistiskt. 
 
Sen så kan julen va de mest underbara och magiska, men även den hemskaste och äckligase dagen för vissa. Och de är då jag tycker vi i sammhället borde sträcka ut en hand till folk. ingen ska behöva va ensam. va fan bjud hem din arbets kollega, kompis, någon i kassan eller någon om du vet att den personen är ensamm och int ha någon. för vi gör ändå alltid julmat så de räker i flera dagar efter. 
 
något luddigt, och fel stavat och allt. men jag ville ba få ut de. 
Allmänt | |
Upp