En Julsaga - skriven av mig

(bilden har jag målat, men tagit inspiration av någon annan på pintrest)(Texten är skriven av mig)
 
Det var en mörk vinter kväll och snön hade lagt sig som ett täcke över fjällbyn. Stjärnorna lyste klart på himlen och gatorna klädda i sitt allra vackraste. Färgglada lampor som blinkade, glitter som klädde byggnaderna och luften var fyll med doften av brasved och gran.  Människorna i byn var inne i sina hus och firade. Men de fanns en person som inte var delaktig, en liten pojke som stod i gatuhörnet och frös. Han smög sig närmare till ett av husen och tittade igenom fönstret. Han såg barn som sprang omkring med sina nya leksaker, vuxna människor som dansade runt en stor dekorerad gran. Dom alla såg ut att ha roligt. Han kände sig ensam och ville så gärna få komma in. Tårarna började rulla ner för hans kinder och en plötslig kall vind från fjällen fick honom att huttra. Han gick bort från huset och tillbaka till sitt gatuhörn. Där tittade han upp mot stjärnorna och böjde sig ner på sina små knän och knep ihop sina händer och bad.
- stjärna där, stjärna här, se mig som liten är. Allt jag önskar mig är en familj. En mamma och pappa som älskar mig. En syster eller bror att leka med.
Och då bara för något ögonblick, blev de svart. Ingen av människorna i byn märkte något förutom den lilla pojken. Han torkade ögonen och tittade sig förvirrat om kring och undrade om han hade sett rätt. Men plötsligt hörde han fotsteg bakom sig och han vände sig om...
 
 
DEL 2 kommer 25 November
Allmänt | |
Upp